måndag 1 februari 2010

Kallt ute

Jag har haft lite svårt att få på lillebror någon form av "hals-skydd" i kylan. Hans overall har ingen hög, skön krage utan är bara ungefär som en tröja i halsen. Han säger att han inte fryser, men jag tycker att det ser kallt ut när termometern sjunkit under -20 och det yr snö i luften. Lösningen idag blev att han helt enkelt fick välja fritt i min tyghylla. Han valde tyg och jag sydde - bra deal :-) Som en bonus blev det även en matchande mössa.

Mönster: mössan från Ottobre, "halsvärmaren" ritade jag av från en befintlig i annat tyg

Material: Stjärvelour från Mjuka Tyger, fleece från IKEA

Bäst: Att han förhoppningsvis inte ska vara så bar i halsen längre...

Sämst: Vet inte riktigt faktiskt...

Nu ska jag försöka mig på att slutföra ytterligare ett UFO som ligger på mitt sybord.

1 kommentar:

  1. Smidigt och smart sätt att få lillebror att använda halsskydd! =) Jättefint blev det!

    SvaraRadera