söndag 31 januari 2010

Ett UFO mindre

Gillar benämningen UFO = UnFinished Object. Projekt som bara är "halv-färdiga" kan dessutom se ut som riktiga ufo:s. :-) Här är det som sagt ett sådant mindre i alla fall.

Såg i en annan blogg (kommer tyvärr inte ihåg vilken - förlåt) någon som sytt skodskydd och lämnat på dagis. Vilken kanonidé! De där blå, tunna, som nästan går sönder när man tar på sig dem - och oftast inte håller till mer än 1-2 personer gör ju att det blir blött på golven i alla fall. Jag norpade med mig ett (trasigt) från dagis - förlåt! - och sedan använde jag mitt "haklappstyg" (vi har haklappar hemma ändå... :-) ) till så många som det räckte och det blev 3 par.

Jag älskar vårt dagis (jag vet att det heter förskola egentligen...) och dess personal så jag hoppas att de uppskattar den lilla presenten. Ska också bli kul att se föräldrar med små "karameller" på fötterna... :-) ...om de vågar ta på sig dem... :-)

Mönster: Ungefär som en "vanlig blå"

Material: Vet faktiskt inte vad det heter - det är ju som vaxduk fast inte lika plastigt så jag kallar det "haklappstyg" :-) . Det är i alla fall köpt på Ohlssons tyger.

Bäst: Att de blev så härliga!

Sämst: Ingenting faktiskt.

Lärdom: Även "enkel" sömnad kan bli svår med en sexmånaders bebis med låååånga armar i knät :-)

Tjing!

2 kommentarer: