söndag 3 januari 2010

Min första body...

...eller så gott som i alla fall... Har ju fortfarande inga tryck-knappar, så helt klar är den inte. Har länge velat sy en body, men inte tagit mig tid att knåpa ihop ett mönster. De bodymönster jag sett har oftast haft "omlott-linning", i halsen och dessa är jag inte så förtjust i, eller så har de haft ben. Den här bodyn är tänkt att motsvara stl.68 men som bas använde jag Meedom form 1 stl. 56. Tycker att de är så vida de mönstren så att det passar bra med två storlekar mindre. Jag förlängde den sedan utifrån en body här hemma samt försökte få till benringningen efter densamma. Jag kortade även ärmarna lite och satte dit en mudd istället. Har ej provat den ännu så jag kan inte uttala mig om hur passformen blev - men jag tycker i alla fall att den ser ok ut.

Mönster: Som sagt, eget utifrån Meedom.

Material: Randig interlock från Flitiga Fingrar, limetrikå från stuvlåda på Ohlssons tyger.

Bäst: Tycker att modellen ser rätt ok ut.

Sämst: Fortfarande avsaknaden av tryck-knappar samt att jag än en gång sydde av en tvillingnål...


Har nu "snabb-provat" den på lillskruttan och inser att jag nog kan göra halsöppningen lite mindre nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder du gör! Jag är riktigt imponerad! Såg häromdagen Ls små busungar i en klänning med pingviner resp tröja med pingviner och de var jättefina! Så mjukt och mysigt tyg!

    mvh L

    SvaraRadera
  2. Jättefin body! Du skulle ha sett min allra första body... Det slutade med att jag klippte av nederdelen och gjorde om den till en tröja... Ha, ha, ha... Men skam den som ger sig!

    SvaraRadera