söndag 10 januari 2010

"köks-kit"

Systersonen fick en spis i treårspresent och behövde ju såklart en "grillvante" när han lagat mat eller bakat i ugnen. Hur gör man annars för att inte bränna sig? Saker som kommer ut ur ugnen är ju varma - det vet ju alla... Det fick bli en grytlapp till också. Kanske inte det roligaste tyget till en treåring, men det fick bli ett som fanns hemma helt enkelt. Skulle nog heller inte få högsta betyg i slöjdande för detta - men jag hoppas att det inte behöver granskas så noga i sömmarna... :-) (och bara för att jag skrev det så kommer det såklart att göras...)



Hoppas det kommer till användning i alla fall...





Mönster: Eget ritat på fri hand utifrån sonens hand.



Material: Tyg från IKEA, mellanlägg från Ohlssons tyger och snedslå "hemifrån".



Bäst: Fick tillslut till en någorlunda ok storlek på handsken.



Sämst: Den blev lite knölig i tumvecket samt att det blir lite "klumpigt" inuti med så mycket tyg och så liten handske.


1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag såg idag att du hade ställt en fråga på min blogg, och här kommer svaret, sent om sider...

    Kalsongerna jag har sytt kommer från Ottobre 4/2004. Det finns många jättebra mönster i den! Jag rekommenderar!

    SvaraRadera