måndag 18 januari 2010

Prickig klänning

Har länge tänkt sy denna klänning, men har liksom inte kommit till skott. Har nog gruvat mig en del för blixtlåset, tror inte att jag sytt i ett blixtlås sedan gymnasietiden. Med hjälp av Husqvarnas hemsida gick det dock helt ok. Gillar den här modellen för att den är så enkelt skuren - har lite svårt för allt för mycket "rysch". Hoppas bara att hon kan ha den fortfarande... Det avritade mönstret har legat ett tag och eftersom dragkedjan var den längd den var så orkade jag inte förstora det.

Mönster: eget, avritat från en klänning hon har

Material: jättemjuk babymanchester (finecord?) samt dragkedja från Flitiga Fingrar. Tyget är rosaprickigt även om det syns dåligt på bilden.

Bäst: Gillar både modellen och tyget. Med tanke på att jag knåpat ihop allt själv, gissat, provat, sytt om så tycker jag att den blev rätt bra.

Sämst: Det blev ett litet veck bak vid ena armhålan samt på insidan av fållen på två ställen - får se om jag orkar fixa det eller om det helt enkelt får vara...

1 kommentar: