lördag 23 januari 2010

Body nr.2

Skulle göra några små ändringar i mönstret från förra gången, men det här är nog en dag när jag inte ska vistas i närheten av en symaskin... Det mesta som kan gå fel har nog gått fel med denna skapelse. Har lyckats korrigera en hel del, men "kjolen" vid nedre kantningen orkar jag inte göra om. Glömde kanta innan jag sydde ihop och när jag sedan kantade blev det för vitt - tur det finns byxor... :-)
Lilla fröken är i alla fall glad - som vanligt. Jag inser dock att bodyn blev lite tight denna gång. Hon har växt rejält sedan hon börjat äta gröt min lilla trollunge.
Mönster: Omgjort "eget" sedan förra bodyn. Grunden från Meedom kombinerad med befintlig body samt ändrad halsknäppning.
Material: Fantastiskt fordonstyg från Mjuka Tyger, röd interlock JNY design, tryck-knappar Ohlssons tyger
Bäst: Ja...att den funkar till vardags kanske...
Sämst: Orkar inte fundera på det nu...den är i alla fall klar... :-)

4 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg, kul att du hittat dit! Söt liten tjej i en fin body!

    SvaraRadera
  2. Åh jag ser, hon väger på bredden :-))gobiten där. Vi vill ocskå beställa en sån där fin maskinbody! :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin body och vilken söt tös! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin och vilken sötnos :-)!

    SvaraRadera