tisdag 9 februari 2010

En tröja igen

En "mjuk tröja" till lillebror. Inte så mycket att orda om den heller egentligen. Det förflöt väl rätt ok förutom att jag såg att mudden längst ner sitter lite snett. Det är nackdelen med randiga tyger :-) vid ett oregelbundet mönster syns det inte på samma sätt om det råkar bli så. Det syns inte heller när tröjan är på så jag tror inte jag orkar göra om det. Har ett par "halvfärdiga" randiga byxor på sybordet också, men tyvärr räckte det limegröna mudden bara till en benmudd. Jag som inte tänkte köpa något mer tyg innan syfestivalen...men en liten bit mudd kan väl knappast räknas dit...eller... :-)

Mönster: Meedom form 2 stl.98 förlängt till 110

Material: Randig velour från Mjuka tyger, limefärgad mudd från Ohlssons tyger och den limefärgade velouren tror jag kommer från Wahlmans tyger (den har legat i hyllan ett tag - men jag tror jag köpt den där...)

Bäst: Att den blev klar tillslut kanske... :-)

Sämst: Blir nog den snea mudden samt att muddtyget inte räckte till allt jag ville.

Ser att det ser ut på bilden som att den ena ärmen är längre än den andra, men så är det inte. Tröjan hänger bara lite snett på galgen. Borde nog fila lite på fotokunskaperna....eller varför inte photoshop... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar