torsdag 18 februari 2010

Lika fast olika

Fick frågan för ett bra tag sedan av storebror om jag kunde sy kalsonger. Nu har jag äntligen gjort det, men de är inte provade så vi får väl vänta och se om de duger (och passar också, för den delen). Det fick bli de allra sista bitarna av "dödskalle-tyget" från Stoff och Stil. Tycker att det är jättesvårt att hitta tyger som passar grabbar som kommit upp i skolåldern. De ska ju gärna vara lite tuffa. Någon som har något bra tips? Enligt mönstret skulle det var en liten "mudd" längst ner på benen. Jag sydde dit det på det ena paret. På det andra vek jag bara in sömsmånen och fållade med tvillingnål. Det blev dock lite nätt eftersom benen inte var så långa, så ska jag göra så fler gånger så blir det att förlänga benen lite. Något som jag också kom på, efter att de vara klara, var att det nog borde vara dubbelt tyg fram - så det får jag också försöka komma ihåg om jag ska sy fler.



Mönster: Ottobre 4/2004, men förstorat till ca.140



Material: "dödskalle-tyg" från Stoff och Stil, svart jersey från Ohlssons tyger



Bäst: Vet inte riktigt - att de äntligen blev klara kanske. Får nog vänta på reaktionen och se om de kvalar in i garderoben eller inte...



Sämst: Det svåra att hitta "grabb-tyger" som inte känns för "barnsliga" samt att det inte blir så mycket sytt nu - det är för mycket OS på TV... :-) , men det är ju i och för sig bra också...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar