fredag 26 februari 2010

Stolsdyna

Fick en beställning (för alldeles för länge sedan...sorry...) på en stolsdyna till Antilop-stolen. Önskan var en i färgställningen svart, vit och/eller grå. Jag hittade två tyger som stämde in på den önskan och eftersom jag, som vanligt, inte kunde bestämma mig så valde jag att sy en vändbara dyna.
Så här ser den alltså ut åt ena hållet...
...och så här åt det andra. Jag valde också att förlänga "sitt-delen" lite, eftersom jag (eller egentligen framförallt sambon) tyckte att den förra var lite kort i förhållande till stolen.

Eftersom det blev tyg kvar så får det även följa med en matchande haklapp i paketet (som en liten tröst till den sena leveransen...). Hoppas att lilla Luna kommer att få intaga många goda måltider i denna "stass" :-)

Mönster: Dynan från Burda och haklappen avritad från en här hemma
Material: Allt från Ohlssons tyger
Bäst: Tycker själv att det mönstrade tyger var jättefint - det kan nog bli en sådan haklapp här hemma också - och kanske något mer...
Sämst: Min förmåga att ta tag i att sy denna kanske...

3 kommentarer:

  1. Vilken häftig design. Det blir ju en helt annan stol nu. Annars brukar ju de där stolarna se ganska trista ut. Jättelyckad kreation :-)

    SvaraRadera
  2. Det blev mycket snyggt Anna! Du får börja ta beställningar. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh anna!! den är ju superfin!!!och lilla haklappen ...

    SvaraRadera