måndag 8 februari 2010

Äntligen

Det har varit lite si och så med uppdateringar här på slutet, men nu kommer det ett färdigt alster till slut. Ett par byxor till lillebror. Inte så mycket att orda om dem. Färgerna blev inte så bra på kortet - brukar ju bli bättre i dagsljus, men då hann jag inte fota. Har en massa syprojekt igång samtidigt för stunden (det ligger en liten trave på mitt sybord) och jag avverkar dem lite i färgordning, för att slippa byta tråd så ofta... :-) så mer är att vänta inom kort.

Mönster: eget i stl. 110

Material: grön/lime randig velour från Mjuka Tyger, limemudd och resår från Ohlssons tyger

Bäst: Att lillebror älskar sina "mjuka kläder". Fick frågan här om dagen: "Mamma, kan du inte sy såna här mjuka strumpor också?" - nja...det blir nog svårt... :-)

Sämst: Gjorde en liten tabbe när jag trädde om overlocken, men det gick och rätta till även om byxorna blev en centimeter smalare...

1 kommentar:

  1. Vad intressant att läsa om andras stratergier när de syr. Den om att slippa byta tråd för ofta är ny för mig....men låter ju väldigt klok faktiskt. För så himla kul att byta hela tiden tycker inte jag heller att det är.

    SvaraRadera