söndag 14 februari 2010

Du ska inte tro det blir sommar...

...ifall inte någon sätter fart...eller hur var det... :-) En sommarklänning kanske kan locka fram lite varmare grader... Vad tror ni? Har i alla fall försökt. Det blev en "Pippi-klänning". Har köpt en bit av Karin Mannerståhls "busunge-tyg", men eftersom det är rätt dyrt köpte jag även ett billigare tyg för att testa mönstret först. Mönstret började på 86, men jag klippte det utan sömsmåner och tänkte att det nog kunde motsvara 80 då. Tycker dock att den ser väldigt vid ut (i likhet med det mesta ur Ottobre) och eftersom jag inte har någon, i lämplig storlek, att prova på så tror jag att jag väntar med att sy i det "dyra" tyget ett tag till. Jag har inte satt dit några knappar än, för jag hade inga hemma som jag tyckte passade (om jag nu inte ska "fuska" och sätta dit tryck-knappar istället). Det ska egentligen vara fickor på den också, men dessa hoppade jag över. Man kan väl helt enkelt säga att det här blev en snabbversion av en klänning... :-)


Mönster: Ottobre 04/2004
Material: blommigt bomullstyg samt snedslå från Ohlssons tyger
Bäst: Tycker att den blev lite "sommar-gullig"
Sämst: Att inte kunna prova den på någon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar