fredag 26 februari 2010

En till...

När jag ändå var i farten med att färdigställa saker som legat utklippta i veckor så blev det en haklapp till. Ville försöka mig på en med tryck-knapps knäppning. Tanken var god, men jag hade ritat den lite för smal upptill, vilket gjorde att jag inte alls lyckades med att få dit kantbandet snyggt. Det blev helt enkelt en för snäv sväng. Det blir till att rita om mönstret och ta till lite mer. Tycker även att den blev lite kort - men då passar den ju å andra sidan mindre barn...

Mönster: eget, som snart ska bli omgjort... :-)

Material: Allt från Ohlssons tyger

Bäst: Att den blev så "karamellig"

Sämst: Att den var så smal baktill - men det ska ju snart ändras på...

3 kommentarer:

  1. Den blev ju jättesöt ju! Jättemysiga färger. Jag tycker inte det ser ut att vara något konstigt med kantbandet? Tycker det ser jättebra ut. Och dom behöver ju inte vara så breda baktill heller, då blir det ju bara klumpigt =) I like it :D

    SvaraRadera
  2. Den värsta sidan är dold under knappen :-)

    SvaraRadera
  3. Svar på din kommentar om mina sprutande alster är att jag brukar få kommentaren "du måste ju ha vuxendamp eller nåt" och det kanske ligger nåt i det :P
    Nej då men anledningen att det blir en hel del här är nog att jag har väääldigt svårt att bara ta det lugnt och sitta framför tv:n eller nåt. Måste ha nåt att göra jämt.. på gott och ont :P

    SvaraRadera