onsdag 3 november 2010

Tro det eller ej...

...men det har faktiskt virkats lite mössor under det här uppehållet också.


En svart/röd/vit/grå till mig som jag hoppas ska matcha mina nya vinterkläder.


En snarlik som sambon fått tidigare som förhoppningsvis skulle bringa lite fiskelycka...(har det nappat något?)

En till äldste sonen som har en väldigt rosa period just nu.

En till till mig (oj, då!)...

...och en till lillasyster. När man får ärva ytterkläder efter två bröder kan det gott få vara en lite "tjejig" mössa. :-) Funderar lite på om jag ska sy fleece på insidan - men jag har inte riktigt kommit dit ännu...

Mönster: Förra årets succé - OS-mössan, men i lite varierande längder och omfång.
Material: Kommer faktiskt inte ihåg viket garn jag använt...tror det hette Molly på alla utom min rosa/lila/vita. Den är virkad i ett ullgarn (Kan det ha hetat Easy?).
Bäst: Att jag i alla fall börjar få kläm på löpmaska, smygmaska och fast maska. Det finns dock mycket kvar än att lära...
Sämst: Har ingenting med mössorna att göra - men jag känner att en rejäl förkylning är på väg. Bläää, har inte tid eller lust med det nu... (eller någon annan gång heller, för den delen...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar