tisdag 9 november 2010

Galet eller roligt?

Ja, jag har inte bestämt mig än - men lite smått hysteriska tycker jag nog att de är i alla fall. Lär nog inte behövas någon namnlapp på dessa - skulle inte tro att det är någon till som har likadana... :-)

Dessa fleece-byxor är resultatet av en ostrukturerad familjs oordning... Lillskruttan håller på att skolas in på dagis och i morgon ska hon sova där för första gången. Personalen önskar särskilda "sovkläder" till barnen och alltså inte deras vanliga overaller utan gärna fleecekläder. Inget problem, det finns ju att ärva efter två äldre bröder. Vet med bestämdhet att det ska finnas ett par svarta fleecebyxor med någon slags knälappar i stl.86 samt ett marinblått set med jacka och byxor i stl. 92, men var? Har vänt upp och ner på garderober och byrålådor utan resultat. Hon har andra fleecejackor att använda så det var byxorna som blev lite akut... Tur att vanliga enkla muddbyxor är relativt snabbsydda. Hade en plan på ett par svarta och hann fundera lite på om jag skulle försöka mig på någon slags applikation för att liva upp dem. Av detta blev dock intet då jag helt enkelt hade för lite svart fleece hemma. Vita kändes inte som något alternativ heller så tillslut föll valet på detta smått galna (men rätt roliga) tyg. Valde att sy dem i en storlek större samt ta lite vidare muddar eftersom de ska fungera utanpå övriga kläder. Får väl se i morgon hur de passar.


2 kommentarer:

  1. Vad sägs om galet roliga?! Och nej, namnlapp behövs nog inte :)

    SvaraRadera
  2. Galet snygga! =) Det är roligt med färg!

    SvaraRadera