lördag 13 november 2010

Monsertruck

Kunde inte låta bli att köpa lite av Znoks monstertrucktyg. Köpte av det turkos/svarta och det grå/svarta. Måste dock säga att jag blev rätt besviken på det som skulle vara grått. Det var inte det minsta grått utan snarare beige/sand-färgat. Har sett efteråt att hon ändrat färgangivelsen på hemsidan, så antagligen är det inte bara jag som reagerat på det.

Klippte till en mössa till lillebror i stort sett direkt efter att jag fick hem det, men sedan har den blivit liggande (för det tar ju såååå lång tid att sy en mössa). Han har tjatat om sin monstertruck-mössa och när jag äntligt fått ur tummen för att sy den kom snön och på det betydligt fler minusgrader än vad jag anser att en tunn trikåmössa är lämpad för, så risken finns att det får bli en till, men fleecefodrad.

Mönster: eget (som jag inte kände mig riktigt nöjd med den här gången...)

Material: turkos/svart monstertruck interlock från Znok.

Bäst: Att lillebror gillar den.

Sämst: Att det andra tyget inte motsvarade mina förväntningar, samt att jag missbedömde storleken lite när jag klippte till mössan. Hade velat ha den lite mer baggy.

1 kommentar:

  1. Snygg!
    Trist med färgen på det andra tyget. Du kanske kan färga det grå/beige tyget till en annan färg, så kanske det känns roligare?

    SvaraRadera