lördag 20 november 2010

Dagisbyxor

Var på shopping-tur med en kompis för ett tag sedan (hon köpte nästan alla sina julklappar och jag en...). Hon var då även på jakt efter ett par "dagis-byxor" (typ långkalsonger, om jag får tycka till...;-) ) till sonen. Det hittades dock inga som hon var nöjd med, så hon åkte hem utan. Klart att pojken inte kan vara byxlös på dagis så jag åkte hem och sydde ett par. Eftersom han har en storasyster sedan tidigare tyckte jag att byxorna kunde få vara riktigt "pojkiga". Det här tyget har legat ett tag i hyllan, så det kändes kul att hitta ett användningsområde för det. Var dock lite osäker på vad mamman skulle tycka om det, men jag hade tur - hon blev stormfötrjust, så nu ligger det tillklippta delar till en likadan tröja på sybordet också :-) Kul, tycker jag.

Mönster: pyjamsbyxor från Ottobre.

Material: Interlock och mudd från Stoff och Stil

Bäst: Att de blev så omtyckta.

Sämst: Vet inte denna gång, sömnaden flöt på bra och byxorna blev omtyckta - what´s not to like... :-)

1 kommentar:

  1. Snygga! Min son har en tröja i det tyget och han bara älskar bilarna på!

    SvaraRadera