måndag 1 november 2010

BB-tröja

Det kommer ett till inlägg av bara farten... :-) Måste bara visa denna lilla velourtröja som för stunden ligger i en väska på förlossningen här i stan. Igångsättning sent under eftermiddagen, så nu bara väntar jag på att det ska pipa till i mobilen. Spännande!

Mönster: Ottobre (kommer inte ihåg numret, kollar upp det om någon undrar)

Material: brun molnvelour från JNY och vit mudd från Ohlssons

Bäst: Att den mottogs så väl av den blivande mamman. Vi hade länge letat på stan efter en tröja/jacka i neutrala färger och utan luva, men utan resultat. Varför ska det förresten vara luvor på så här små kläder? Det har jag aldrig förstått, de är ju bara ivägen. De ligger ju hela tiden på den. En annan bra sak är att jag äntligen fått tummen ur och beställt en Prym-tång av Bibbi. Det var en fröjd att sätta i tryckknapparna med den istället för att stå och banka med hammaren och hoppas att de hamnar rätt.

Sämst: I det här fallet ingenting tror jag. Längtar nu bara efter en bild på den lill*.

Uppdatering: Mönstret är från Ottobre 6/2007. Det finns två omlott-tröjor i den, men jag valde den som började på stl.56. Jag satte tryck-knapparna direkt på tröjan istället för att göra små "flärpar" att fästa dem i. Det andra är ett prematurmönster i stl.40-56.

Det blev förresten en liten Vilmer.

4 kommentarer:

  1. Men vilken söt!
    Jag har det numret av ottobre hemma, men har inte sytt den modellen ännu. Den har legat på min "sy-lista" länge nu, kanske dags att ta tag i det :)

    SvaraRadera
  2. å så söt! jag har flera nummer av ottobre, men kan inte säga att jag kommer ihåg att jag sett den i någon av dem. du får gärna kolla upp nummer åt mig :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jättefin!! Håller helt med om att tröjor utan luvor är mycket bättre för de minsta! Du får jättegärna kolla upp vilket Ottobrenummer modellen finns i :-)

    SvaraRadera
  4. Tackar! vad gulligt av dig :-)

    SvaraRadera