fredag 5 november 2010

Apig singoalla

Fortsätter blogga om lite "gamla" kläder. Är otroligt förtjust i dessa små apor från Mjuka Tyger. Jag vet att det sagts förut, men Johanna är bra. :-) Fick för mig att jag skulle sy en långärmad klänning till hösten, men nu inser jag att den nog blivit mer använd i somras, som skydd mot solen. Nu på hösten känns det mer rätt med body och en "dra-på-klänning". Den ska nog bli använd i alla fall - om inte annat så är det dagisfotografering om några veckor och där tror jag den kommer att platsa på ett ypperligt sätt... :-)

Mönster: Singoallamönster från F.A.E. men med förlängda ärmar.

Material: Jersey från Mjuka Tyger, designad av Johanna Ahlard.

Bäst: En fin klänning i härliga färger :-) samt att jag i dag tagit mig tid och klippt till en hel del "nytto-projekt".

Sämst: Att jag fortfarande inte har orkat lära mig att redigera bilderna kanske... ;-)


1 kommentar: