tisdag 16 mars 2010

Singoalla

Min första singoalla är sydd. Tack snälla Pernilla för mönstret och övrig hjälp. Tycker i dagsläget att den ser rätt stor ut, men det är ju ett tag kvar till sommaren och små barn växer ju , som bekant, så det knakar. Den är i stl. 80 och eftersom hon fyller ett år i början av juli, så hoppas jag att den blir lagom.

Mönster: Pernillas

Material: Molninterlock från JNY design

Bäst: Tycker själv att den blev jättefin. Gillar molntygerna. De känns lite tidlösa på något sett.

Sämst: Funderar på om jag skulle han använt mig av någon roligare söm. Jag har ju ingen covermaskin, men det finns ju i alla fall några enklare dekorsömmar på min maskin. Får fundera på det till nästa - för fler lär det bli, bara tiden infinner sig...

4 kommentarer:

  1. Jättefin! Vad fint det röda molntyget blev i en singoalla!

    SvaraRadera
  2. Jättefin singoalla! Gillar singoallor jättemycket, förhållandevis lätta att sy och så blir de så söta!

    SvaraRadera
  3. Jättefin modell och tyger är urläckert. Har sett många som syr i det, men inte köpt något av det själv. Modellen är jag nu grymt sugen på att sy....undrar dock om man kan sy singoaller i stumt tyg? Det borde ju gå med allt rynk och så.

    SvaraRadera