måndag 1 mars 2010

Övning ger färdighet...

...och även om jag inte tycker att jag besitter den där färdigheten än, så är jag i alla fall ett litet, litet steg närmare... :-) Har nämligen virkat en mössa till. Denna gång till sambon. En "rasta-mössa", som han själv uttryckte det, eftersom jag verkar ha virkat lite "hårdare" mitt på så att mössan ser ut som att den har en liten midja... Det syns i alla fall inte när den sitter på huvudet. Färgövergångarna blev i alla fall lite bättre den här gången, men bättre kan det bli. Kanske måste prova med en mössa till...men då måste jag köpa mer garn.
Hittade även dessa två obloggade mössor i min lilla hörna. Molnmössan blev på tok för stor, så den passade också sambon (men jag skulle inte tro att han kommer att använda den). Bilmössan blev bättre i storlek, så vi får väl se om lillebror vill använda den - det är ingen garanti...
Mönster: Den virkade är "OS-mössan" och de andra två är mina egna stapplande försök till ett "kanonbra" mössmönster.
Material: Garn från Flitiga Fingrar, molninterlock från JNY design och bilinterlock från Stoff och Stil.
Bäst: Att man hela tiden lär sig...
Sämst: Att jag alltid tycker att det än något som inte är tillräckligt bra när jag ska sy tunna mössor...

2 kommentarer:

  1. Hej Anna! Såg på din blogg nu att du också gjort stolsdynor tidigare. Det roligaste av allt var ju att du också hade gjort i samma material (den rosa vaxduken med vita prickar). Verkligen ett sammanträffande! Jag kan avslöja att även jag råkade vända knytbanden innåt när jag vändsydde....man måste alltid tänka ett steg längre när man syr, vilket man inte alltid gör i syglädjens iver. =)

    SvaraRadera
  2. tack anna jag är skitnöjd med dynan... satte över pengarna ! tack ! kramkram

    SvaraRadera