torsdag 25 mars 2010

Mer fordon

Rensade ur lillebrors t-shirtlåda och insåg att det inte blev så många kvar. När storebror drog den storleken måste det ha varit vinter. Så synd om mamman då som fick sy en grön fordonst-shirt att lägga i lådan... :-) Lillebror blev tillfrågad när det var dags för muddar och han valde svart utan att blinka. Mamman försökte lite försiktigt med att det ju finns många fina färger i hyllan, men lillebror var obeveklig. Det skulle vara svart och inget annat. Med facit i hand så tycker jag faktiskt att det blev rätt bra med svart. Jag fållade den med en svart söm också. Än är den inte provad, men jag hoppas att den passar. Jag mätte lite mot en relativt nyköpt HM-tröja och de verkade rätt lika.

Mönster: Ottobre 4/2004 stl.116

Material: Grön fordonsinterlock från Mjuka Tyger och svart mudd från Ohlssons tyger

Bäst: Att allt flöt på utan några direkta missöden - trots att den är sydd under många småstunder (vilket brukar öka risken för att det inte alltid blir som det var tänkt från början - för mig i alla fall) och inte sammanhängande.

Sämst: Ingenting tror jag - det ska vara den där avsaknaden av PS-kunskaper då ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar