lördag 27 mars 2010

Kronmössa

Har försökt mig på att sy en kronmössa helt efter "eget huvud". Fick göra om en gång, men andra gången gick det väl ok. Den blev dock lite lång eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle göra "kronan" när jag klippte till den. Är man storebror och sju år tycker man dock att det är coolt när lillasyster har "hängmössa". På bilden ser det ut som om den har en "kjol" längst ner, men det beror helt enkelt på att jag trädde den på en upp- och nervänd kruka som hade en liten kant... :-)
Upptäckte faktiskt en liten nackdel med detta tyg (som jag annars älskar). Eftersom det är det röda som är tryckt så spricker det upp lite på en tightare mössa - och jag gillar ju lite tightare mössor så att de sitter ordentligt runt öronen...
Mönster: eget utklurat med hjälp av bilder från andra bloggar
Material: Röd molninterlock från JNY design
Bäst: Gillar färgen och mönstret och tycker även att mössan satt (sitter) bra på lillasysters huvud
Sämst: Att trycket "spricker" lite

1 kommentar:

  1. Hej! Tycker mössan ser fin ut, men jag håller med dig om det sprickande tyget, blev själv besviken, ser slitet och nött ut. du syr fina saker, hälsningar Marika

    SvaraRadera