måndag 22 mars 2010

Hur svårt kan det vara?

Ja, ibland undrar man... Hur kan en liten mössa lyckas bli så fel och ta så lång tid? Det känns lite som en gåta - men ibland händer det... Först tyckte jag att den blev för "låg" (täckte inte öronen så bra som jag ville) och efter att ha klippt av den och gjort en enfärgad "innermössa" tyckte jag att det såg ut som att den fick en liten "kjol" på ena sidan. Efter att ha sprättat och försökt rätta till det tyckte jag att den såg högre ut på ena sidan...och så har det fortsatt... På något vis känns det ibland som att det blir värre och värre ju mer man försöker rätta till - och allt detta för en liten mössa... Det hade nog gått fortare att bara klippa ut en ny (och den hade nog blivit finare också). Nu får den i alla fall duga så länge. Här är det ju inte riktigt vårvarmt än, så det hinner kanske bli en ny mössa innan det är dags för användning.

Mönster: eget

Material: fordonsinterlock och enfärgad limeinterlock från Mjuka Tyger

Bäst: Gillar tyget - det är nog det bästa med det här projektet...

Sämst: Krånglet

2 kommentarer:

  1. Jag tycker den ser jättebra ut...utan några som helst skavanker. Men jag ser ju bara bilden som du lagt upp och har ju inte möjlighet att syna den i sömmarna. Fin är den i alla fall och hoppas att nästa projekt går bättre för dig.

    SvaraRadera
  2. Mössor är ju så lätt men ändå så svårt :-) Ibland är det ju nästan som om bara för att man vet att det krånglat på vägen så blir man inte nöjd fast det blev bra till sist - det ser fin ut på bilden iallafall!

    Kikade på dina "tossor" och de var ju SNYGGA, det där tyget har jag också nypt i. Ska bli spännande att se hur de funkar!

    SvaraRadera