onsdag 24 mars 2010

Fina fordon

Har sytt en singoalla till. Denna gång i mitt favoritfordonstyg. Den är dock lite mindre än den förra - det var enda sättet att rymma den på tygbiten som fanns kvar... :-) Den blev utan sömsmån och några centimeter kortare. Tror att den kommer att funka kanon ändå. Tycker att det känns lite svårt att sy för mycket sommarkläder redan eftersom jag inte vet hur stor hon är till sommaren. Naturligtvis går det ju att gissa på ett ungefär, men det vore ju trist om det mesta passade till hösten... Just nu känns sommaren tyvärr rätt avlägsen, men förhoppningsvis går det fort bara snön börjar smälta "på riktigt" - det är ju en del som ska försvinna...

Mönster: Pernillas i stl. 80, men lite förminskat

Material: rosa/röd fordonsinterlock från Mjuka Tyger

Bäst: Gillar tyget och hoppas att den kommer att passa fint till sommardagar på stranden.

Sämst: Borde verkligen lära mig Photoshop...

2 kommentarer:

  1. Jättefin. Jag väntar med spänning på det tyget som jag beställt. / Jennie

    SvaraRadera
  2. Jättefin. Jag har också börjat sy till min tjej till sommaren, och det känns så tråkigt när man provar plaggen på henne nu för allt liksom bara "hänger och känns för slappt och stort". Men förhoppningsvis passar det bra när tiden väl kommer.

    SvaraRadera