onsdag 24 mars 2010

Hittade i hyllan

Letade egentligen efter en mössa till lillasyster i hyllan bland färdigsydda alster utan användare. Hittade ingen lämplig mössa, men däremot dessa byxor - och tänk, de passade precis. De är sydda för läääänge sedan och mest på prov för att jag ville testa mönstret och gillade tyget (som jag köpt utan att veta om det var en tjej i magen eller inte...). Tror att de säkert legat i hyllan i ett år eftersom de inte är sydda med overlocken. Det var i alla fall en glad överraskning att de passade - och genast vill jag sy byxor med resår istället för mudd... :-)

Mönster: Är inte säker, men tror att det är från Åsa Lennartssons bok

Material: Randig tjock velour från Wahlmans

Bäst: Att de passade :-) och jag gillar fortfarande tyget samt att de var lite härligt "pösiga".

Sämst: Tror att jag "höftade" på resårlängderna och benresåren skulle nog kunna vara lite kortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar