torsdag 6 januari 2011

Jeansleggings

Här har verkligen kreativiteten flödat på slutet (med mina mått mätt alltså...). Ikväll färdigställdes ett par jeansleggings till lillasyster som legat tillklippta ett tag. Det fick bli rosa stickningar för att bryta av lite tjejigt.
Fick även för mig att jag skulle sätta dit ett par enkla fickor bak. Resultatet blev väl kanske inte klanderfritt. Den ena blev lite sned och vad gäller placeringen så är den helt enkelt en chansning. Just nu tycker jag att de ser ut att ha hamnat lite högt. Hur det verkligen är med den saken får konstateras i morgon när lillasyster är vaken och kan prova. Det är ju inte värre än att jag får sprätta bort dem.
Mönster: Ottobre 4/2004
Material: jeansfärgad college med lycra från Mjuka Tyger.
Bäst: Tycker att tyget känns jätteskönt. Lite tjockar tights så här på vintern, men ändå mjuka och sköna.
Sämst: Fickorna - det räcker väl så... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar