torsdag 1 juli 2010

Vad händer?

Ja, vad händer? Det kan man verkligen fråga sig, för här har det varit dött ett bra tag nu. Det som händer tror jag kallas sommar :-) Härligt så det förslår! Jag har sytt en del, men tyvärr varit dålig på att fota och mycket har redan nått sina nya ägare ändå. Ingen större skada - det har ju varit en hel del mössor och haklappar här ändå på slutetn...

Jag har även köpt lite nya tyger (!). De hade sommarrea på velour på Ohlssons tyger, så det vliseline jag skulle köpa fick lite sällskap hem i påsen... :-) Jag har även köpt på mig lite mer moln från JNY - jag bara älskar den himmelsblå. För stunden är dock de flesta av mina tyger nerpackade i flyttkartonger inför en stundande renovering. Jag har sparat en del för att kunna slutföra några beställningar - även om renoveringen inte är klar.

Nu ska jag sätta mig ner och försöka slutföra en slips som ska pryda en brudnäbb (visst kallas även pojkarna det?) nästkommande helg. Håll tummarna - för det är det andra försöket nu :-) Denna gång med lite tjockare vliseline.


1 kommentar:

  1. Ja, det är samma här. Handlar tyg men hinner inte sy :) Ha en bra sommar!

    SvaraRadera