måndag 26 juli 2010

Er åsikt tack!

Jag har försökt knåpa ihop ett eget mönster på en singoallaklänning i stl.110 (/116) och skulle jättegärna vilja ha era åsikter om vad ni tycker om resultatet. Mina egna funderingar rör främst längden på känningen samt halsringningen. Är klänningen för lång (blir den mer som ett nattlinne?), är halsringningen för stor - ska jag ta kortare resår eller bör jag ta in mönstret över axlarna? Lämna jättegärna en kommentar med din åsikt om du är här inne och tittar - både ris och ros uppskattas.

Måste bara tillägga att jag fick muta lillebror för att ställa upp som modell samt att jag fick lova att inte knäppa kort på ansiktet - ingen fick ju se att han hade klänning... :-)


3 kommentarer:

  1. *fnissar*
    han är ju hur fin som helst i klänningen!! men vilken förhandlare!!

    jag tycker den ser fin ut, som du säger är den kanske lite lång. jag hade nog tagit av den vid knät ungefär. men jag är ingen expert på klänningar så hoppas att någon med mer erfarenhet också svarar dig!

    SvaraRadera
  2. Tycker den ser helt OK ut upptill, men som Makrill skriver - kapa vid knät.

    SvaraRadera
  3. Tycker som föregående.
    Hals och ärmar är bra, men den känns lite för lång.
    Kanske även att den kan ställas ut lite i kjolen, för mera snurr?

    SvaraRadera