torsdag 13 maj 2010

Några UFO mindre

Idag har jag och Madde haft en liten sydag - det måste vi göra fler gånger :-) Jag passade på att färdigställa lite projekt som legat och väntat ett tag.

Först ut blev dessa korallfärgade tights...
...tänkta att matcha "svampklänningen" och det tycker jag att de gör riktigt bra. Jag tycker dock att de blev lite höga fram, så nästa gång ska jag justera mönstret lite.
Mönster: Ottobre (kommer tyvärr inte ihåg vilket nummer)
Material: Korallfärgad jersey från Stoff och Stil.
Bäst: Att de matchade så bra, samt att de även satt helt ok.
Sämst: Att de var lite höga fram samt att jag på något vis lyckades ha stygnlängden på väldigt kort när jag skulle fålla dem. Går naturligtvis och sprätta och göra om, men det orkade jag inte idag... :-)

Det blev även två velourbyxor. Har mest sytt byxor med mudd tidigare, men nu fick det bli med resår både i benslut och midja.
Mönster: eget ihopbyggt från två andra
Material: Gul och korallfärgad velour från Stoff och Stil
Bäst: De härliga färgerna samt att jag äntligen fick klar lite större byxor till fröken. Hon anväder fortfarande samma byxor som jag sydd i november (det är bra med långa muddar... :-) )
Sämst: Jag tror att jag kan ha gjort dem lite stora i midjan. Har inte provat dem när de var helt klara, men i jämförelse med andra byxor ser de lite vida ut.
Det blev även lite mer sytt, men det får jag återkomma med för nu är det middag.

1 kommentar:

  1. Det finns nog inget bättre än känslan att bli klar med projekt efter projekt som bara legat halvfärdiga tidigare.

    SvaraRadera