söndag 23 maj 2010

Haklapp

Inte så mycket att säga om denna egentligen. Gjorde om mönstret så det blev lite rakare nertill. Vet inte riktigt vad jag tycker om det än. Får testa hur den sitter i morgon. Det kanske är lite svårt att se på bilden men den är sydd i genomskinlig, blommig vaxduk. Jag brukar annars mest sy haklappar i vaxad bomull, men den här är i "riktig" vaxduk. La den på en grön duk i förhoppning att mönstret skulle synas bättre. Vet inte om det lyckades riktigt - men så är jag ju ingen direkt mästerfotograf heller... :-)
Mönster: eget
Material: vaxduk från Stoff och Stil, snedslå från Ohlssons tyger, kardborreband från ICA
Bäst: Tycker faktiskt att den blev rätt söt.
Sämst: Tycker fortfarande att det är lite svårt att få till snygga avslut på ändarna. Nu syns ju dessa dock knappast eftersom de hamnar bak i nacken, så egentligen kanske jag bryr mig för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar