lördag 1 maj 2010

Mössor till små prinsessor

Lillasyster ville ha en "prinsess-mössa" till sin lilla fröken. Det fick även bli en "krona" längst upp - dock helt på eget bevåg från min sida :-) Jag har fått en live-bild på den (och den passade), men eftersom jag är en total teknik-idiot vet jag inte hur jag får den från min telefon till datorn, så ni får hålla till godo med den här bilden... :-)
När jag ändå var i farten och tryckte passade jag på att trycka en mössa till prinsessan i den här familjen också. Hon fick kronan lite på sidan och sitt namn på snedden. Försökte få till en livebild på den, men, som med de flesta barn, har hon ju lite svårt att vara stilla - sin ringa ålder till trots. På denna bild syns det väl i alla fall ok både hur mössan ser ut och hur den sitter.
Mönster: eget - men med inspiration av andra mössor på olika bloggar
Material: Vit interlock från JNY, färger och stämplar från Panduro
Bäst: Att de satt bra
Sämst: Att trycket sprack lite i namnet

1 kommentar:

  1. Hej. Tack för kommentaren om sonens döskalletröja. Jag köpte tyget på Stoff och stil för bara 5 veckor sen så det finns fortfarande där.

    SvaraRadera