onsdag 19 maj 2010

Min första solhatt

Ja, igår kändes det äntligen att sommaren är på väg (inte idag - men det kan vi väl glömma). Tyckte därför att det var lämpligt att prova på att sy en solhatt till lillasyster eftersom hon inte har någon. Mönstret kommer från Stoff och Stil, men jag tror att jag kommer att korrigera det om jag syr en till. Det stämde inte riktigt överens med sig själv i storleken (kan man säga så?). Alla markeringar som skulle stämma stämde inte alls så jag sydde i rynktrådar för att få ihop den. Detta resulterade ju dock i att stickningarna på utsidan inte blev så käcka... Hur det passar storleksmässigt återstår att se, eftersom den lilla damen sover för stunden.

Mönster: Stoff och Stil

Material: blommigt tyg från Stoff och Stil och vit lakansväv från Ohlssons tyger

Bäst: Tycker att den blev rätt söt, men ändå inte för "puttinuttig" (är det ett ord?)

Sämst: Att mönstret inte passade så bra som jag velat.

Såg bland korten att jag även glömt blogga dessa mössor till syster och hennes barn. Tre kronmössor i lite varierande storlekar. Har inte sytt någon "vuxen-kronmössa" förut, så det blev en liten chansning på längden. Hoppas att de funkar ok i alla fall...

Mönster: eget

Material: randig jersey från Ohlssons tyger

Bäst: tycker att kronmössor är fina

Sämst: vet inte - hoppas att de passar bara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar