onsdag 6 mars 2013

Vårmössor?

Även om dagens spenderats i slalombacken så lever hoppet om att våren är på väg - i år igen... :-) och då behöver man ju lite nya vårmössor - eller hur?
 
Lillebror fick en egen variant på USA-mössa (av någon anledning så är ju både den brittiska och amerikanska flaggan lite "inne"...). Han fick även en lite Mum Made lapp på den - och det är inte vanligt. Märker nästan inget av det jag syr...
Anledningen till att det blev några mössor överhuvudtaget är faktiskt det här uggletyget som jag blev helt kär i. Tycker det är jättegulligt och mössor kändes just då som en lagom utmaning (och faktiskt det som startade igång inspirationen till att sy igen - den har lega i träda ett bra tag nu). Jag tryckte namnen med några nya stämplar som jag fått för rätt länge sedan. Lillasyster och några kusiner fick fungera som försökskaniner. Jag blev dock missnöjd med trycket. Det ville inte alls täcka så jag fick fylla i med pensel och då blir det ju genast lite "kladdigt". Antar (hoppas i alla fall...) att det berodde på att färgen är gammal. Ny färg är inköpt så jag får väl göra något nytt försök här framöver.
 
Mönster: eget (hur "eget" ett mössmönster nu kan vara...)
 
Material: Ohlssons tyger
 
Bäst: Helt klart att jag fått lite inspiration till att sy igen.
 
Sämst: Utan tvekan trycket - men då har jag ju en anledning att testa igen... :-) 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar