torsdag 7 mars 2013

Gammalt UFO

Ja, vad gör man när man kommer hem till ett tomt hus och nycklarna ligger inne på hallbyrån - jo passar på att blogga såklart... ;-)

Den här tröjan klipptes ut till lillasyster i våras tror jag - om jag inte minns helt fel... Den har i alla fall legat läääänge. Först blev den liggande för att jag inte hade någon enfärgad att kanta med som jag tyckte matchade tillräckligt bra. När jag sedan bestämde mig för att kanta med samma tyg tog tråden slut halvvägs och det tog många månader att köpa ny tråd...för det är ju verkligen jättesvårt...eller... Nåja, nu är den ju i alla fall nästan klar. Det ska bara dit en hake som håller ihop sprundet fram och den har jag faktiskt köpt idag. Den borde det ju inte ta så lång tid att sätta dit... :-)

Mönster: Ottobre (kommer inte ihåg vilket nummer)

Material: Snurriga sniglar i Jersey (Visst var de från Znok...)

Bäst: Att den äntligen blev klar (nåja, snart i alla fall...)

Sämst: Blev inte nöjd med sprundet, men orkade inte sprätta. Värre är nog att jag är tveksam till att lillasyster fortfarande kan ha den - men om så är fallet så får jag väl skänka den vidare då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar