tisdag 5 mars 2013

"Spill-pyjamas"

Pusslade ihop en pyjamas till lillasyster av "spillbitar" av JNY- moln (som jag i ärlighetens namn faktiskt är lite less på...). Därav färgkombinationen. Det lila tyger är nyare än det röda och mycket mjukare. De började väl med en annan typ av tryck för x antal år sedan och det röda är nog av det "äldre" slaget. Vi får väl se om den duger till fröken... :-)

Halsringningen känner jag mig inte riktigt nöjd med - tycker att den känns lite vid. Muddade den i halsen (vilket jag i stort sett aldrig brukar göra) och efter att jag stickat ner sömmen så blev det i alla fall lite bättre. Den får helt enkelt duga. Den ska ju ändå bara användas hemma...

Mönstret är från Ottobre 6/2009 och tyget interlock från JNY. Muddtyget vet jag inte riktigt var det kommer ifrån - det var rätt tunt...

I övrigt så försöker jag jobba mig igenom högarna med "spillbitar" av olika slag. Återkommer med resultat av detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar