tisdag 22 december 2009

Premiär!

Har länge surfat runt på olika sybloggar och förundrats över allt fint som skapas ute i stugorna och nu har jag äntligen tagit steget och startat en egen.

Jag har under hösten återupptäckt det roliga med att sy och skapa och att jag sedan fick låna mammas gamla overlock gjorde det hela ännu roligare. Jag syr, än så länge, mest till mina egna barn, son född -02, son född -05 och dotter född -09, - eller kanske främst till lillskruttan. Jag har även "tvingat" på några syskonbarn mina verk... :-) Skulle någon annan vara intresserad så blir jag bara glad :-)

Har fotat det mesta jag sytt på slutet så jag tänkte börja med att lägga ut lite "gamla" grejor - sedan hoppas jag att det kommer att fyllas på med mycket nytt... :-) Det svåraste än så länge tycker jag är att få till bra och fungerande mönster. Jag ritar av, ändrar, mäter, jämför - och ja, jag lyckas ibland och misslyckas ibland, men så är det väl... :-)

1 kommentar:

  1. men Anna! gud vad du är duktig på sy!! en sådan där stolsits i haklapps tyg.. vad tar du för en sådan? ha det!

    SvaraRadera