söndag 27 december 2009

Pepparkaksbyxor

Fick en meter av Mini-Skunks velourtyg med hjärtan av lillasyster i julklapp. Har idag premiärsytt ett par byxor till hennes dotter. Det blev inga muddisar eftersom hon hellre ville ha denna modell. Med hjälp av måttband och mindre byxor försökte jag knåpa ihop mönstret som ska motsvara storlek 68. Har provat dem på lillskruttan här hemma och det blev rätt bra. Skulle möjligtvis ha kunnat göra dem lite lägre i midjan.


Mönster: Eget ihopknåpat i stl.68

Material: Velour från Miniskunk (här hemma snabbt omdöpt till pepparkakstyg)

Bäst: Tycker att jag lyckades rätt bra med mönstret - även om jag, som sagt, skulle kunnat göra dem lite lägre i midjan.

Sämst: Jag glömde att fålla dem innan jag sydde ihop dem, så det blev lite "meckigt" att få till fållen samt att jag än en gång sydde av en tvillingnål.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar