måndag 28 december 2009

Dregglisar

Då lilltrollet dregglar i mängder för stunden är det stort behov av fler dregglisar här hemma. Det går några stycken på en dag - om man kommer ihåg att ta på henne någon... Har tappat bort mitt gamla dregglis-mönster så jag försökte idag att konstruera ett nytt. Är inte riktigt nöjd med det. Ändrade det lite till den andra jag sydde, men det krävs nog någon ändring till för att jag ska bli helt nöjd. Insåg dessutom att jag bara hade en tryckknapp så därför kunde jag bara färdigställa den ena.

Mönster: eget under konstruktion

Material: randig interlock från Flitiga Fingrar, pingvininterlock från Stoff och Stil samt vit fleece på baksidan (från en IKEA-filt)

Bäst: att de går relativt snabbt att sy om man har ett fungerande mönster

Sämst: att jag inte är helt nöjd med mönstret samt att tryckknapparna var slut.

1 kommentar:

  1. Japp sådana kan vi lägga in en order på med....går åt här hemma med...eller så går det åt mycket bodiesar!

    SvaraRadera