söndag 9 juni 2013

Några UFO:n

I helgen har jag, för första gången på länge, fått lite längre sammanhängande tid att sy. Jag har därför försökt sy klart en hel del UFO:n (UnFinishedObjects) som legat tillklippta och/eller delvis ihopsydda rätt länge.

Till att börja med fick lillasyster lite somrigare byxor. Dessa har varit en del i mitt försök att sy slut på gamla tyger. Hon har haft byxor i dessa färger förut, men nu fick de sista bitarna bli nya byxor i större storlek.
Detta tyg är dock inte "gammalt" utan det valde hon själv när vi var på Ohlssons för ett tag sedan - och då fick det ju såklart följa med en liten bit hem... :-) ...och mössor kan man väl inte ha för många... :-)
Sist ut i detta inlägg blir en variant på Seesaw från senaste Ottobre. Jag valde att kanta istället för att sy på kragen. Tycker dock att ärmhålen ser lite "knöliga" ut, så vi får väl se hur den passar. Sydde den dock i ett "gammalt tyg" för att testa modellen, så kan jag ju sy i ett annat om den passar bra (eller med vissa justeringar).
 
Det blev även två till färdigställda plagg, men efter att ha provat dem efter tandborstningen valde lillasyster att använda dem som pyjamas, så de får fotas en annan dag... :-)
 
Mönster: Byxorna och mössan egna, klänningen Seesaw från Ottobre 3/2013.
 
Material: Velour till byxorna och all mudd från Stoff och Stil. Jerseytygerna från Ohlssons tyger.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar