onsdag 26 juni 2013

Fler UFO:n :-)

Det blir långt mellan inläggen, men här kommer "resten" från förra inlägget samt en klänning som nog legat tillklippt ännu längre än de andra plaggen... :-)
En t-shirt sydd i mitt "favorit-mönster" Ottobre 301, men jag har förkortat ärmarna så att det blev en t-shirt. Tyget har ju, som jag skrev tidigare, lillasyster själv valt på Ohlssons i våras. Nöjd med modellen, men det börjar nog vara dags att sy i en större storlek snart...
Baggy 3/4-byxor ur senaste Ottobre. Vet inte riktigt vad jag tycker om dessa... Sydde med dubbel mudd istället för enkel med fåll som de hade skrivit i mönsterbeskrivningen. Midjemudden fick jag sträcka så mycket jag bara förmådde, men det blev ändå något veck, vet inte hur de tänkt att de skulle passa... De har än så länge inte varit så flitigt använda, men sommaren har ju bara börjat än... Gillar hon dem kan det nog bli fler - men med lite längre mudd...
En lite "egen" variant på singoalla. Jag utgick från en t-shirt (Tangerine från Ottobre 1/2011) och förlängde den. Antingen har dottern vuxit en hel del sedan den klipptes ut eller så gjorde jag helt enkelt en felbedömning på längden. Tycker nog tyvärr att den är i kortaste laget. Får se om jag syr på en volang längst ner eller om den får vara som den är...Tyget köptes på syfestivalen i februari av Sydilla.
 
Har några fler UFO:n kvar så det kommer väl snart ett UFO-inlägg till... Några till är klara och några väntar på att resårbeställningen från Bibbis ska komma... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar