fredag 28 oktober 2011

UFO-tömning

...eller i alla fall början till det... :-) Först ut en fordonströja till lillasyster. Hon gillar den skarpt. Inte så praktiskt kanske med vita muddar - men jag blev lite feg och valde det neutrala.
Hon har även fått ett nytt nattlinne. Tycker att det ser väldigt långt ut, men hon växer så det knakar och även om det var nästan till golvet så klev hon i alla fall inte på det.
Så var det det där med mössor då - för visst kan man inte ha för många...? Köpte "fejk-skinn" från Stoff och Stil för närmare ett år sedan, men nu har jag i alla fall testat. Det blev en stor stjärna (använde en pärlplatta som mall och spetsade till hörnen). Jag sydde fast den med vanlig raksöm. Vet inte om det håller bättre med tät sicksack, men nu blev den så här i alla fall. Lillasyster fick även denna.
Material: Rosa interlock med fordon och rosa jersey med stjärnor från JNY. Muddarna tror jag är i stretchjersey från Stoff och Stil och det är även mössan sydd i. Fusk-skinnet är också från Stoff och Stil.
Mönster: Tröjan och nattlinnet är från Ottobre (kommer inte ihåg vilket). Jag tror att de är från samma tidning och att tröjan i den tidningen var en pyjamaströja... Mössan är väl vad man kan kalla eget.
Bäst: Helt klart att jag äntligen tog mig lite tid vid symaskinerna för att sy klart lite. Har en del kvar, men de kommer väl vad det lider...
Sämst: Förkylningsvirus... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar