söndag 16 oktober 2011

Höst

Ja, nu är hösten verkligen här "på riktigt" och temperaturen söker sig längre och längre ner på termometern. Dags för mössa alltså och glad är jag när jag får äran att hjälpa till att uppdatera mössgarderoben - för mössor kan man ju ha många av, eller hur?
Dessa är samtliga sydda i JNY:s tyger och jag måste verkligen säga att det var en glad överraskning när jag fick hem tygpaketet och såg att det lila molntyget fått en annan nyans än tidigare. Denna lite mörkare lilafärg är helt klart, enligt mig i alla fall, mycket finare. Den kommer det att beställas mer av.
Något som däremot retar mig till vansinne för stunden är datorer. Så fort jag laddat in bilder i datorn från kameran så tappar den internetanslutningen och måste startas om och när jag ska publicera ett inlägg direkt på "publicera inlägg-knappen" går den inte att trycka på utan först måste jag se till att det är sparat och sedan gå till inläggslistan för att därifrån publicera det. I-lands problem, jag vet - men ändå irriterande. Är det någon annan som känner igen detta?
För att nämna något helt annat så har jag idag köpt de första julklapparna!!! Grymt nöjd :-) Nu är det bara resten kvar... I år blir det nog inte så många hemsydda - tiden räcker helt enkelt inte till, men några fler mössor är i alla fall på gång (förutom berget av UFO:n som fortfarande belamrar mitt sybord...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar