onsdag 23 mars 2011

Hjälp!

Min maskin är helt plötsligt inte med på att sy med tvillingnål över huvudtaget. Den där sicksacken som ska bli på baksidan verkar vara ett minne blott. Jag har försökt med att ändra de inställningar jag kan, men resultaten blev inte direkt bättre. Finns det någon som vet vad jag bör göra för att få till detta?
Två mössor har det i alla fall blivit (för då behövs ju ingen tvillingsöm...). Egentligen var det storebror som önskade en mössa i det här tyget, men då ville ju såklart lillebror ha en likadan - så jag klippte till två bitar. Efter att lillebrors blev klar konstaterades det att den saknade "häng" så istället för att sy den andra till storebror (hade klippt till två lika stora bitar) fick den helt enkelt bli en mössa till mig istället. Storebrors får bli morgondagens projekt, tillsammans med en del beställda mössor som ska tryckas (tygerna hänger på tork för tillfället).

1 kommentar:

  1. Hej, jag har själv problem med tvillingnålen. Var in till stans symaskinsaffär. Han sa att den mest troligt behöver en inställning, ingen stor sådan men inge man kan göra själv då kåpan på maskinen måste bort. Min maskin hoppar över vartannat till tredje stygn på vänster nål.

    Hoppas att det löser sig/ha löst sig!
    / Paulina

    SvaraRadera