fredag 4 februari 2011

Baby-kit

Min första yttepyttiga omlottbody är sydd. Den är absolut inte "prickfri", men jag tycker ändå att den på det stora hela ser helt ok ut. Jag misslyckades lite med kantningen (mycket att kanta...), men orkade helt enkelt inte sprätta och börja om. Tröstade mig helt enkelt med att baksidan inte syns när den är på...

Eftersom denna body inte har någon tilltänkt ägare utan mer var som ett test för att få till ett bra mönster så fick den helt enkelt duga ändå. Några småjusteringar av mönstret som jag kan se med blotta ögat kommer det att bli till nästa body. Hur den stämmer storleksmässigt är lite svårare att avgöra. Tanken är att den skulle vara i stl.50. Jag startade med ett Ottobre-mönster, men efter att ha jämfört det med en liten sparad Lindex-body blev nog det mesta omgjort innan den var klar. Nu behövs det, som sagt, bara en liten att prova den på för att kolla storleken...och jag vet ingen som ska födas än på några månader...

Till bodyn fick det bli ett par limegröna muddisar. Tycker att de ser lite stora ut i förhållande till bodyn, men har ju som sagt ingen att prova på så de får helt enkelt vänta de med tills någon i lämplig storlek dyker upp... :-)

Tycker i alla fall att det blev ett rätt så unisex-set. I mina ögon passar det lika bra till små pojkar som små flickor.

Mönster: egna, delvis med hjälp av Lindex-body och Ottobre-mönster.

Material: randig interlock köpt på Ohlssons tyger för jättelänge sedan (hade inte POP den för många år sedan?), limegrön velour samt jersey från Stoff och Stil, tryckknappar från Bibbis.

Bäst: Att jag äntligen vågade mig på detta yttepyttiga. Synd bara att mina egna barn är för stora för att det ska passa... :-)

Sämst: Kantningen som inte alls blev som jag tänkt mig...eller kanske egentligen den enorma förkylning som drabbat undertecknad - blä!

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina färger! Håller med dig om att det passar alla småttingar!

    SvaraRadera