söndag 19 december 2010

Prickigt

Har länge velat sy sådana här "utanpå-klänningar" till lillasyster. Lätta att ta på över body och tights (eller andra byxor också för den delen) och ändå mjuk och go. Mönstret är Meedoms 1,5 och eftersom det var nytt för mig tog jag en hyllvärmare till prototyp. Tycker att den blev lite stor (men det är väl alla Meedoms mönster) och skulle nog också vilja ha axel-partiet lite smalare, men det blir att tänka på till nästa gång. I det stora hela är jag ändå rätt nöjd. Den kommer absolut att bli använd (det behövs ju en hel del kläder när man börjat på dagis...) även om jag kommer att göra några justeringar i mönstret till nästa exemplar.

Mönster: Meedom 1,5 stl.86

Material: Rosa velour med röda prickar från Ohlsson tyger samt mörkröd muddväv från Stoff och Stil.

Bäst: Att Meedoms bok (om än på danska) nu finns i min bokhylla.

Sämst: Lite tråkig punkt kanske...vad kan vara dåligt nu när det närmar sig jul...ska vara snökaoset då kanske... ;-)

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar hos mig!!
    Jag tycker denna klänningen är jättefin! Gillar den prickiga velouren. Jag har försökt mig på liknande modell men får inte till kantningen. Tror jag måste släppa på pressarfotstrycket, det är nog där problemet ligger.

    SvaraRadera