måndag 26 april 2010

7 sorters apa...

..eller kanske bara en sorts apa - men många gånger... :-) Jätteroligt tyg, tycker jag. Frågade lillebror även denna gång vilken färg vi skulle ta på muddarna. Han tittade lite på tröjan och sa:

-rosa.
-jaså, jag hade tänkt föreslå kanske turkos...
-nej, jag vill ha rosa - fast jag inte tycker om rosa (ja, det är ju det jag vet...)
-jaha, men kommer du att använda tröjan då?
-ja, det kommer jag.

Ok, det fick bli rosa. Jag tycker att det blev jättefint, sambon tycker att det blev en "tjej-tröja" och jag tycker att han är fånig. :-) Storebror har en väldigt rosa/lila period just nu så jag antar att det var en bidragande orska till färgvalet. Nåja, det återstår bara att se om den blir använd eller inte.

Mönster: Ottobre 4/2004 stl.116

Material: jersey från Stoff och Stil samt mudd från Ohlssons tyger

Bäst: Att solen skiner och våren börjar vara här. :-)

Sämst: Att jag än en gång sydde av en tvillingnål. Hade som tur var en hemma, men blir alltid lika irriterad för det.

1 kommentar:

  1. Jättefin! Älskar detta aptyg, ska nog sätta saxen i mitt idag.

    SvaraRadera