lördag 24 juli 2010

Molnigt

Det har blivit en del sytt i de härliga molntygen på slutet (mer kommer förhoppningsvis inom kort), men jag tycker att de är så fina.

Ett litet kit med mössa och trikåbyxor till en liten bebis vi, tyvärr, ännu inte träffat. Det är faktiskt första gången jag syr ett par muddbyxor i trikåtyg. Har ju sytt en hel del muddbyxor tidigare - men bara i velour. De känns i alla fall mjuka och sköna och inte så varma nu när vädret är så bra som det är.
Fick en idé om att göra en "kombinations-tröja" till lillasyster och eftersom molntyget var det enda jag hade i tillräckligt många färger så fick det bli det. Tycker att den blev rätt kul. Jag gjorde korta muddar i ärmsluten, men jag tror att jag ska klippa bort dem och byta till längre. Ska prova tröjan på lilla fröken först - men jag tycker att de ser lite "klena" ut. Tycker även att halsringningen ser lite vid ut. Eftersom jag valde att inte ha knäppning så tog jag ut den lite mer - får se om det blev för mycket.
Mönster: egna
Material: molntyger från JNY, vit mudd från Ohlssons tyger, textilfärg och stämplar från Panduro
Bäst: Gillar tygerna och tycker att det var lite kul att kombinera dem.
Sämst: Känner mig, som sagt, inte nöjd med ärmmuddarna. Tyvärr är det bara det rosa molntyget som är tryckt med relativit tryck, så de andra känns lite stelare samt att trycket delar sig lite - men jag får väl använda upp de jag har innan jag beställer nya... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar