söndag 26 januari 2014

Ny byxmodell

Testade att sy en, för mig, ny och lite mer "arbetad" byxmodell. Jag som mest sytt muddbyxor och pyjamasbyxor och aldrig ens med fickor tyckte att det var på tiden att göra något "nytt". Mönstret är från senaste Ottobre (1/2014) och jag sydde dem i stl.116. Lillasyster har egentligen fortfarande 110 (eller 110/116), men hon växer ju så det knakar så därför valde jag storleken större. 
Vet dock inte riktigt vad jag tycker om modellen... Det kan i och för sig bero på att de är en storlek för stora, men de var väldigt rymliga över rumpan... Det ska väl vara lite rymliga såklart, men på henne satt de inte som på "modellen" i tidningen... De får väl hänga med så ser vi om det blir annorlunda när hon växer...
Lite kul i alla fall med lite detaljer även om jag gärna haft en maskin som syr snygga coversömmar istället för dessa glesa våffelsömmar (varför blir de så förresten?).
Lyckan var dock inte total när jag upptäckte ett litet hål bak på rumpan... Får se hur jag fixar till det...

Mönster: Ottobre 1/2014
Material: Collegetyg från Kameleont (tror jag i alla fall - det har legat länge i hyllan...), mudd från Stoff och Stil, jerseyn i fickorna från Tygfabriken i Jönköping och öljetterna från mammas gömmor.
Bäst: Att jag tog mig tiden att testa något nytt som krävde lite tankeverksamhet utan att jag gav upp... ;-)
Sämst: Måste väl vara hålet i rumpan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar