torsdag 9 maj 2013

Till mig!!!

Efter att jag sett ett flertal av denna modell på facebook bestämde jag mig för att (för första gången på säkert 20 år :-) ) sy till mig själv. Jag valde ett "fultyg" som jag köpt billigt på en utförsäljning för att testa modellen. Egentligen ska den nog sys i viscosejersey för fallets skull, men detta tyg blev faktiskt också helt ok. Jag misslyckades med kantningen av halsen. Jag valde att kanta med samma tyg eftersom jag inte hade något enfärgat som matchade, men eftersom det är lite "slappt" blev det ingen fason alls på halsringningen. När jag sedan skulle sprätta blev det en massa småhål i tyget så det slutade med att jag klippte bort det och vek in en kant och sydde en tvillingsöm. Resultatet av detta blev såklart en alldeles för vid hals - det blev mer en båtringning, men det kan ju funka varma sommardagar det också. :-) Jag struntade i att kanta ärmarna utan valde att bara vika in en kant och fålla där också.

Sammanfattningsvis så är jag ändå nöjd med modellen. Det kommer definitivt att sys fler - måste bara välja tyg. :-)

Mönster: Summer basic från Ottobre 2/2013
Material: Trikåtyg köpt på utförsäljning på Älvstagården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar